23.11.2016

Tulevia ostoksia ja toiveita

Jonkin verran olen jo asioita hommaillut. Pinnasängyn osti mummi meille alennuksesta, mutta se on vielä kasaamatta ja turha sitä on vielä kasatakaan pölyttymään. Olen ostanut mm. harsoja, bodeja, housuja, sukkahousuja, sukkia, ensitossut, kantopussin, lakanoita, lasten kirjoja, turvajuttuja (mm. pistorasioihin ja teräviin reunoihin) ja sen sellaista - lähinnä juuri kirpputoreilta. Yhdistelmävaunut tilattiin kaksi viikkoa sitten ja pakettiin kuuluu mukaan vaunut, hoitolaukku ja turvakaukalo. Olen päättänyt jättää niiden esittelemisen siihen, kun saadaan ne postista tänne meille. Mummi on luvannut tehdä minulle niihin vaunuverhon.

Tarvitsemme kuitenkin vielä mm. hoitopöydän, ammeen ja syöttötuolin (jolla ei tosin ole vielä mitään kiirettä). Minulla on näistä jo aika varmat mielipiteet, koska olen sisustanut asutoamme tietyillä väreillä. Syöttötuolia saatan toivoa vanhemmiltani joululahjaksi. Hoitopöydän ostan varmaan nyt lähiaikoina, koska tarvitsemme myös tilaa vauvan vaatteille. Niitä alkaa olemaan jo jonkun verran...

Sunvik hoitopöytä - Ikea
Stokke Tripp Trapp - syöttötuoli
Lättsam amme - Ikea
Haetaan ehkä äidin kanssa viikonloppuna tuo hoitopöytä ja amme Ikeasta ja sitten tuo syöttötuoli jää haaveeksi vielä toistaiseksi.

Olen saanut kuulla jo kahdesta suunnasta, että saisin heidän poikien vauvavaatteet, jos vain haluan, eli niitä on tiedossa melkoinen pino. Lisäksi tietenkin äitiyspakkaus, joka ainakin nyt 2016 vuonna on ollut vähän poikamainen, joten olen vain tyytyväinen, jos sen saan vielä keväällä. Siinä tulee sitten paljon kaikkea muutakin tarpeellista mukana ja sitä pahvilaatikkoa olen ajatellut käyttää ensisänkynä. Miehen mummi luultavasti kutoo siihen pienen peiton. Niin ja äiti on jo varannut työkaveriltaan jonkun sitterin, joka keikkuu vauvan liikkeiden mukana.

Tarvitsen vielä ennen vauvan syntymää vaippoja, lakanat äitiyspakkaukseen (ompelen ehkä itse), tutteja, tuttipulloja, imetyspaitoja, mahdollisesti leikkimaton ja sen sellaista pientä härpäkettä. Asioita, joilla ei vielä ole kiire on mm. potta, patja pinnasänkyyn, hypytyskeinu, lelut yms. Kaikki aikanaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti