5.10.2016

Korvapuusteja ja mielitekoja


Nyt teki mieli tehdä pullaa! Katselin eilen töissä kieli pitkällä, kun jälkkärinä sai korvapuustin.. Itse söin omaa eväsmakaronilaatikkoani, kun työkaveri kehui pullan olevan ihanan lämmin ja tuore - juuri paistettu. Kotona netti täyttyi korvapuustien kuvista. Ilmeisesti oli joku virallinen pullapäivä? Kaivoimme miehen kanssa pakkasesta pari vanhaa voisilmäpullaa, mutta vahvan pakkashajun vuoksi ne saivat lentää roskiin. Päätin sen töissä; menen heti töiden jälkeen kauppaan hakemaan ainekset ja rynnistän kotiin leipomaan!

Olen aina rakastanut leipomista. Pienenä kuvasin aina kaikenlaisia "kokkiohjelmia" serkun tai veljen kanssa. Myöhemminkin olen pitänyt välillä blogia leivonnasta, tehnyt youtubeen leivonta-videoita ja niin edelleen. Se on vaan niin rentouttavaa ja ihanaa! Varsinkin se viimeinen vaihe, kun näkee omien käsiensä aikaan saannoksen ja pääsee maistelemaan/maistatuttamaan muita.


Mulla on ollut aivan raskauden alusta saakka kasvanut tarve leipoa kaikenlaista. Välillä leivon, vaikka en itse niitä haluaisi syödäkään. Oikeastaan paras ystäväni aavisti raskauteni juuri sen takia (ainakin näin päättelin), että olin yhtäkkiä vielä entistäkin kovempi leipomaan ja laittamaan ruokaa.

Mulla on ollut sellaisia hetken mielihaluja aika paljon tässä raskaudessa. Yleensä nään jonkun leivonnaisen kuvan ja sen jälkeen mun tekee sitä älyttömästi mieli. Nytkin mun tekee mieli korvapuusteja ja porkkanakakkua. En kuitenkaan ole yksin mielitekojeni kanssa, sillä myös raskaana oleva ystäväni kertoi, että hän oli yksi päivä nähnyt kuvan kinderkakusta ja halunnut sen jälkeen kakun vaikka väkisin. Yritti saada kovasti miehensä leipomaan sellaisen.

Veikkaan, että monilla meillä on omat juttumme, joita tykkäämme raskaana - ja muutenkin - tehdä ja mulla se on ehdottomasti leipominen. Siitä saa niin superhyvän fiiliksen ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti